Walter Hebing, - "Het initiatief vind ik goed, maar de stellingen niet. Ik onderteken dit manifest omdat er gehandeld wordt. Maar bij de eerste stelling haak ik al af! Immers als jullie ervan uitgaan dat emotie toch wel de voornaamste drijfveer van de mens is, kan ik niets anders zeggen dat geen enkel mens het nu als mens kan beleven tenzij hij verdwaald is. Immers ik had de grote mensenwereld emotioneel al afgedankt toen ik vier jaar werd. Immers mijn lievelingsdier werd voor het kerstdiner gebruikt, bij mijn leeftijdsgenootjes, kleuters, werd als ze teveel praatten, door de non hun monden dichtgeplakt. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Het naar school of naar de kerk moeten vond en vind ik nog de grootste doders van de emotie. Een dier leeft meer in het nu dan enig mens, vele mensen houden dieren om zich tegen het nu te beschermen, waakhonden, enz.enz. Emotie is blind, de mens geeft er stroming en betekenis aan. De taal zou het middel kunnen zijn om de emotie in zijn werkelijke omvang te kunnen laten stromen. Ook dit manifest getuigt van arrogantie ten aanzien van het zijn. Er zijn sterren, planeten, mineralen, planten en dieren. Wetend dat al deze dingen er allang waren voordat de mens er was, gaan alle stellingen over de mens alsof hij het nu al bereikt heeft! Ik weet uit ervaring dat de mens het leven, nu niet meer puur beleven kan. Als mensheid kunnen we wel kiezen tussen dood en leven. Zoiets als mijn lievelingskonijn laten slachten omdat het Kerst is, of greenpeace hun werk op waarde waarderen."