Economie ontwikkelt zich tot EQnomie
Organisaties gaan klantgericht werken, zorginstellingen en overheden richten zich op 'de cliënt'. Kleinschaligheid en decentralisatie worden hier en daar alweer gezien als mogelijkheid om klanten beter te dienen. De economie ontwikkelt zich dus wel, maar vooral met de huidige economische wetten als achtergrond en drijfveer.
EQnomie is economie met een andere, hogere drijfveer. Het gaat uit van de mens en zijn toenemende behoefte aan bewuster en intenser beleven. Deze drijfveer is de motor van de EQnomie. Dat past deze mensen veel beter omdat het niet klantgericht is, maar mensgericht, niet decentraliseert maar communiceert, niet méér van hetzelfde biedt, maar puur op deze hogere menselijke behoeften en waarden anticipeert.
Overheden, instellingen en organisaties zullen primair voor en met deze bewuste en zelfontwikkelende mens gaan werken.